Öğrenimi etkin kılmak amacıyla bugüne kadar bir çok model, strateji, yöntem geliştirilmiş olup bu noktadaki arayışlar hala sürmektedir.
- Biz Her Öğrencinin Farklı Bir Öğrenme Düzeyi ve Eğitim Geçmişi Olduğuna İnanıyoruz. Bu nedenle okulumuzda eğitim bireyselleştirilmekte; ilgi, istek ve eksikliklerine göre düzenlenen ders programlarıyla öğrencilerin gereksinimi karşılanmakta, öğrenmenin en yüksek düzeyi yakalanmaktadır. Her insanın parmak izi nasıl farklı ve kendine özgüyse, öğrenme şekli de farklıdır. Nasıl öğreneceğini bilen öğrenci doğru şekilde çalışır ve daha kısa sürede, daha verimli bir biçimde öğrenir.
- Bilginin Sunuluş Biçimi de Bilgi Kadar Önemlidir. Eğitim felsefemiz; eğitim sürecinde, kalitenin içerikten çok ilişkiye bağlı olduğudur.
Okulumuz ezber bilginin, kolaycılığın öğretildiği bir yer değil; konuların mantığının öğretildiği, zevkli bir ortamda, planlı öğretimin yapıldığı bir kurumdur.
AMACIMIZ; her sınıfta, her bölümde öğrencinin alanına ait bilgileri öğrenmesini ve uygulama becerisini geliştirmek, tam öğrenmeyi sağlamaktır.
-Bizim Farklılıklarımızdan Biri de Disiplinli bir ortamda, öğrenmeyi zevkli hale getirmemizdir. Eylemer denince akla ilk gelen okulumuzun disiplinli eğitim anlayışıdır. Bizim hassas olduğumuz kurallarımızdan biri de öğrencilerimizi düzenli ders çalışmaları ve ödev yapmaları konusunda teşvik etmektir. Bu konuda öğrencilerimizi sıkı bir şekilde takip eder, başarılı öğrencilerimizi de çeşitli şekillerde ödüllendiririz.
- Danışman Öğretmen Sistemiyle Öğrenci Yakından Takip Edilir. Okulumuzda her öğrenciyi ders çalışmaya yönlendiren ve çalışmalarını takip eden bir danışman öğretmeni vardır. Danışman öğretmen, periyodik aralıklarla öğrencinin velisiyle görüşerek onu, ders durumu ve deneme sınavlarıyla ilgili bilgilendirir. Danışman öğretmen öğrencinin durumuyla ilgili okul ve veli arasında bir köprü görevini üstlenir.
- Anlaşılmayan veya Atlanan Konu Kalmaz. Sınıflar kalabalık olmadığı için öğretmen, her öğrencisi ile birebir olarak ilgilenir. Ders içerisinde konu anlatıldığı sırada öğrenci anlayamadığı yeri öğretmenine hemen rahatlıkla sorar, konu her yönüyle açıklanır. Böylece hiçbir konu anlaşılmadan geçilmez. Öğrencilerimiz derste konuyu dinler; kendisi de Eylemer öğretmenlerinin hazırladığı konu anlatımı ve testlerden oluşan fasiküllerinden konuya çalışır ve testlerini çözer. Yaptığımız deneme ve tarama sınavlarıyla kendi bilgisini ölçer.